مزایای هنردرمانی و نقاشی در مورد پیشگیری از سرطان!

نقاشی در مورد پیشگیری از سرطان

نقاشی در مورد پیشگیری از سرطان

هنر درمانی شاخه ی جدیدی از درمان به حساب می آید. چه این مسئله را قبول داشته باشید و چه این روش را نقد کنید ، هنر اثرات مثبت خود را در پروسه ی بهبود به خوبی ثابت کرده است.برای افرادی که با سرطان دست و پنجه نرم می کنند، این شیوه می تواند به طرق مختلفی موثر باشد.

علاوه بر فراهم کردن شرایط مثبت برای فرار از اضطراب و ترسی که از درمان دارید ، نقاشی و طراحی می تواند راه بسیار خوبی برای فهم احساساتتان راجع به تشخیص سرطان باشد.احساساتی که معمولاً بیان آن ها خیلی سخت و دشوار است.

نقاشی در مورد پیشگیری از سرطان
نقاشی در مورد پیشگیری از سرطان

لازم نیست که هنرمند باشید.تنها چیزی که لازم است ، این است که ذهن خود را باز کرده و قادر باشید که قلم یا قلم مو را در دست بگیرید

هنر درمانی چیست ؟

هنر درمانی را می توان به سادگی این گونه توصیف کرد : روشی برای بهبود پروسه ی درمان!!

هنر در این حیطه می تواند نیازهای جسمانی ، احساسی و روحی ای را که در اثر تشخیص سرطان به وجود می آیند ، هدف قرار دهد.

می توان هنر را به شکل تجربی احساس کرد (مثل دیدن یک تابلوی نقاشی در موزه یا کتاب) یا این که روش های خلاقانه را به کار برد (مثل نقاشی، طراحی ، مجسمه سازی )

هنر درمانی چیست ؟
هنر درمانی چیست ؟

احساسات قوی ای که افراد در طول مبارزه با سرطان خواهند داشت ، عموماً در قالب کلمات نمی گنجند.بیان احساسات باعث می شود که عزیزان و اطرافیانتان بفهمند که شما در حال تجربه ی چه چیزی هستید (دست کم تا حدی) و به این ترتیب قادر خواهند بود که وسایل و لوازم راحتی شما را در طول مبارزه با سرطان فراهم کنند.

این روش حتی به شما کمک می کند که احساساتی را بیان کنید که حتی خودتان نمی دانید که آن ها را دارید.

برخی دانشمندان می گویند که احساسات آدمی اول در قالب تصویر شکل می گیرند و سپس به کلام درمی آیند.

به همین خاطر ، نقاشی و هنر می تواند موجب بیان احساسات بیمار در قالب تصویر شود!

گرچه نقاشی کردن نمی تواند جنبه ی پیشگیرانه داشته باشد ، اما اثرات مثبت زیادی در پروسه ی درمان دارد.کافیست جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید تا با حجم زیادی از سخنرانی های انگیزشی مواجه شوید که افراد چگونه با هنر درمانی توانسته اند بیماری خود را شکست دهند!

هنر درمانی چیست ؟
هنر درمانی چیست ؟

هنر نقطه ی اتصال روح و جسم است و واقعیت این جاست که در بیماری سرطان ، فقط جسم نیست که رو به تحلیل می رود، روح ما نیز در معرض آسیب های بی شماری قرار می گیرد!

اما اگر به دنبال روشی برای پیشگیری از سرطان هستید ، بهترین راه مراجعه به یک متخصص پیشگیری از سرطان می باشد ، سرطان ها می توانند ژنتیکی و ارثی باشند.به همین خاطر در صورتی که یکی از اعضای خانواده تان به این بیماری مبتلاست ، احتمال بروز آن در شما یا فرزندانتان نیز بیشتر خواهد شد و این جاست که مشاوره ژنتیک سرطان می تواند راهکار خوبی باشد.

شما می توانید جهت مطالعات بیشتر درباره ی این مسئله ، مقاله ی مشاوره ژنتیک سرطان را بخوانید!
مرکز زینوما نیز یکی از بهترین مراکز تشخیص ، پیشگیری و درمان سرطان است که تلاش دارد خدمات خود را به شما عزیزان ارائه کند.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

در طول جلسات هنر درمانی چه اتفاقی رخ می دهد ؟

طراحی و نقاشی برای بهبود با هنرهایی که در یک گالری یا موزه می بینید ، بسیار متفاوت است.تمرکز جلسات هنردرمانی ، تنها بر روی شما خواهد بود.هدف این شیوه این است که به شما اجازه ی بیان احساسات ، فهم آن ها و کاهش استرس در طول پروسه ی درمان بدهد!

به همین خاطر ، معمولاً تکنیک خاصی توصیه نمی شود.با هر ابزار ، هر شیوه و هر تکنیکی که دارید ، فقط قلم را به دست گرفته و شروع کنید.مهم ترین چیز در این پروسه آرامش و لذت شماست!

نقاشی در مورد پیشگیری از سرطان

در خیلی از تحقیقاتی که بر روی هنر درمانی انجام گرفته ، طراحی منظره یکی از رایج ترین موضوعاتی بوده که بیماران سرطانی به آن علاقه نشان داده اند.اما نقاشی آبستره نیز ممکن است با نیازهای شما همخوانی داشته باشد.

هرکسی یک جور و به یک شیوه با این متد برخورد می کند!

مبارزه با سرطان :هنر چگونه درمان می کند ؟

دقیقاً مشخص نیست که هنر چگونه به پروسه ی درمان کمک می کند.

در میان قیل و قال و استرس های ناشی از پروسه ی درمان ، هنر می تواند فرصتی برای آرامش و ریلکسیشن باشد.فرصت کوتاهی که بتوانید هرچه دوست دارید انجام دهید.

نقاشی در مورد پیشگیری از سرطان

افراد زیادی متوجه شده اند که این زمان های تنهایی و آرامش باعث تغییر نگرش آن ها شده است!

اگر احساس ترس می کنید ، هنر درمانی می تواند به شما شجاعت لازم برای ادامه ی مبارزه علیه سرطان را بدهد.

اگر احساس اضطراب دارید ، هنر بهترین راه برای یافتن آرامش و آسودگی است.

مبارزه با سرطان
مبارزه با سرطان

تحقیقاتی که بر روی هنردرمانی انجام گرفته ، نشان داده است که نقاشی می تواند الگوی امواج مغزی را تغییر دهد.هم چنین می تواند هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی مغز را هشیار کند.

این روش می تواند الگوی درد را تغییر داده و به این ترتیب زندگی آسوده تری را برای شما به همراه داشته باشد.

نقاشی در مورد پیشگیری از سرطان

معجزه درمان سرطان و فواید هنردرمانی در حین شیمی درمانی

یک تحقیقی که بر روی هنردرمانی حین شیمی درمانی صورت گرفته ، نشان داده است که نقاشی می تواند به سه روش برای فرد مفید باشد :

اول :می تواند آرامش بخش و روزنه ای برای خلاقیت باشد

دوم : بیمارانی که این روش را انجام می دهند احساس می کنند که گوش شنوایی برای آن ها پیدا شده است

سوم : این روش ، مسیری برای بیان احساسات و جستجو برای یافتن معنا در زندگی خواهد بود.

مزایای هنردرمانی در حین پرتودرمانی

تحقیق دیگری بر روی زنانی انجام شد که در حین پرتودرمانی سرطان پستان، هنر درمانی را امتحان کرده اند.این دسته از زنان بهبود چشم گیری در سلامت کلی و کیفیت زندگی خود داشته اند.علاوه بر این ، وضعیت فیزیکی و روحی این دسته از بیماران نیز بسیار بهتر بود.

این فواید فرضی و تئوریکال نیستند.بلکه بهبود را به عینه می شد در عکس هایی که از بیماران گرفته می شد و هم چنین عوارض جانبی درمان در آن ها دید!

فواید هنردرمانی در هنگام بستری شدن

تحقیقات نشان داده که هنر درمانی می تواند نیاز به دارو در بیماران بستری شده را کاهش دهد.هم چنین انطباق پذیری فرد با دارو را بیشتر کرده و مدت زمان بستری شدن را کاهش می دهد

سخن آخر

متاسفانه در کشور و فرهنگ ، هنر امری تزئینی به حساب می آید و خیلی ها از جنبه های کاربردی آن غافلند!

اما در مرکز زینوما ، ما همه چیز را با هم در نظر می گیریم و علاوه بر درمان های تخصصی و آزمایشگاهی ، از روح و روان بیماران نیز غافل نخواهیم بود و همواره تلاش داریم که مسیر بهتری برای بیمار و خانواده ی وی در حین ابتلا به این عارضه ی سخت فراهم آوریم!

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع علمی مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا