برای جلوگیری از سرطان چی بخوریم ؟معرفی قاتلین بالفطره ی سرطان!

برای جلوگیری از سرطان چی بخوریم ؟

برای جلوگیری از سرطان چی بخوریم

آن چه که می خورید می تواند اثر زیادی بر جنبه های مختلف سلامتتان و البته ریسک بروز برخی بیماری های خطرناک مثل بیماری های قلبی ، دیابت ها و سرطان داشته باشد.

تحقیقات نشان داده که مخصوصاً رژیم غذایی شما می تواند بر بروز یا عدم بروز سرطان تاثیر گذار باشد.

خیلی از مواد عذایی حاوی ترکیباتی هستند که می توانند احتمال رشد سرطان را کاهش دهند!

علاوه بر این ، تحقیقات مختلف نیز نشان داده که مصرف برخی غذاها می تواند با کاهش ریسک بروز بیماری مرتبط باشد

برای جلوگیری از سرطان چی بخوریم
برای جلوگیری از سرطان چی بخوریم

در این مقاله تصمیم داریم به 10 ماده ی غذایی فوق العاده که می توانند احتمال بروز سرطان را کاهش دهند اشاره ای داشته باشیم. با ما همراه باشید

مواد غذایی مفید برای جلوگیری از سرطان

در ادامه این فهرست ده تایی که به قاتلین بالفطره ی سرطان معروفند را مشاهده می کنید:

کلم بروکلی

بروکلی حاوی سلوفورافان است که نوعی ترکیب گیاهی می باشد که در سبزیجات یافت می شود که ممکن است خواص ضدسرطانی داشته باشد

یک تحقیق نشان داده که سولفورافان می تواند تا 75 درصد سایز سلول های سرطان پستان را کاهش دهد.

تحقیق دیگری که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شد ، نشان می دهد که با سولفورافان می توان سلول های سرطان پروستات را نابود کرد و تا بیشتر از 50 درصد سایز و حجم تومورهای سرطانی را کاهش دهد

هم چنین تحقیقات دیگری نشان می دهد مصرف فراوان سبزیجاتی مثل بروکلی می تواند با کاهش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط باشد

کلم بروکلی
کلم بروکلی

هویج

چندین تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد که مصرف بیشتر هویج می تواند با کاهش ریسک ابتلا به سرطان های گوناگون مرتبط باشد

به عنوان مثال، بررسی هایی بر روی نتایج 5 تحقیق معتبر انجام شده و ثابت کرده است که مصرف هویج می تواند تا 26 درصد ریسک ابتلا به سرطان  معده را کاهش دهد

یک تحقیق دیگر نیز یافته است که مصرف بیشتر هویج می تواند تا 18 درصد ریسک بروز سرطان پروستات را کاهش دهد.

حبوبات

حبوبات حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که تحقیقات نشان داده این فیبرها می توانند فرد را در برابر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ محافظت کنند.

تحقیقی که بر روی 1905 داوطلبی که سابقه ی تومورهای روده ی بزرگ را داشته اند ، انجام شد و نتایج حاصل از آن نشان می دهد که اشخاصی که حبوبات پخته یا خشک شده ی بیشتری مصرف کرده ند احتمال کمتری برای عود مجدد سرطان داشته اند.

هم چنین یک تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام گرفته نشان می دهد که تغذیه موش با لوبیای سیاه یا دیگر حبوبات ریسک ابتلا به سلول های سرطانی روده را تا 75 درصد کاهش می دهد

انواع توت ها

توت ها حاوی مقادیر زیادی آنتوسیانین ها هستند که خواص آنتی اکسیدان دارد و می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان شود.

در یک تحقیق انسانی، 25 داوطلب که مبتلا به سرطان روده ی بزرگ بودند به مدت 7 روز با محصولات ذغال اخته درمان شدند که نتیجه ی حاصل از این تحقیق نشان می دهد که این ماده ی خوراکی می تواند تا 7 درصد رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.

در طول یک تحقیق کوچک دیگر به بیماران مبتلا به سرطان حلقوم ،تمشک منجمد خشک دادند و نتایج حاصل از آن نشان داد که سطح علائم مرتبط با پیشرفت های سرطان کاهش پیدا کرده است.

انواع توت ها
انواع توت ها

دارچین

دارچین به خاطر خواص مفیدی که دارد ( از جمله کاهش قند خون و التهاب ) شناخته می شود.

علاوه بر این ، برخی تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شده نشان می دهد که دارچین می تواند مانع انتشار سلول های سرطانی شود.

این تحقیق دریافته است که مصرف محصولات حاوی دارچین می تواند جلوی انتشار سلول های سرطانی را گرفته و موجب نابودی آن ها شود.

آجیل

تحقیقات مختلف دریافته است که مصرف آجیل ممکن است با کاهش ریسک بروز برخی از سرطان ها در ارتباط باشد

به عنوان مثال، یک تحقیق ، رژیم غذایی 19هزار و 386 نفر را مورد بررسی قرار داد و دریافت که مصرف بالای اجیل می تواند مرگ های ناشی از سرطان را کاهش دهد.

یک تحقیق دیگر که 30 هزار و 708 نفر را به مدت 30 سال تحت نظارت قرار داد ، نشان می دهد که مصرف مداوم آجیل می تواند ریسک بروز سرطان های روده ی بزرگ ، لوزالمعده (پانکراس) و سرطان های آندومتری را کاهش دهد

روغن زیتون

هیچ کس منکر فواید زیاد روغن زیتون نیست. به همین خاطر شاید عجیب نباشد که یکی از ترکیبات اصلی رژیم های مدیترانه ای باشد.

چندین تحقیق مختلف نشان داده که مصرف زیاد روغن زیتون می تواند شما را در برابر سرطان محافظت کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف فراوان روغن زیتون می تواند ریسک ابتلا به سرطان پستان و سرطان های مربوط به سیستم گوارش را تا حد زیادی کاهش دهد

زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که به خاطر خواص فراوانش شناخته می شود.کورکومین نوعی عنصر فعال است که به خاطر خواص ضدالتهابی ، ضدسم و حتی ضدسرطانی خود شناخته می شود.

یک تحقیق اثرات کورکومین بر روی 44 بیماری که مبتلا به آسیب های روده بودند و ممکن بود این سرطانی شوند، را تحت نظر قرار داد.بعد از 30 روز ، مصرف روزانه ی 4 گرم کروکومین می تواند تا 40 درصد تعداد آسیب های موجود در روده را کاهش دهد.

در یک تحقیق دیگر نیز ، کشف شد که مصرف کروکومین می تواند انتشار سلول های سرطان روده را از طریق هدف قرار دادن نوعی آنزیم که به رشد سرطان مربوط است ، کاهش دهد.

میوه و مرکبات

مصرف میوه هایی مثل لیمو، گریپ فروت و پرتغال می تواند با کاهش ریسک ابتلا به برخی سرطان ها در ارتباط باشد.

یک تحقیق بزرگی که بر روی افراد مختلف انجام شده ، نشان می دهد که مصرف زیاد مرکبات می تواند احتمال بروز سرطان های دستگاه گوارش و مجاری تنفسی را کاهش دهد.

تحقیقات دیگری نیز ثابت کرده که مصرف فراوان میوه هایی که در بالا ذکر کردیم می تواند احتمال بروز سرطان لوزالمعده را کاهش دهد.

میوه و مرکبات
میوه و مرکبات

بذر و دانه ی کتان

بذر کتان دارای مقادیر زیادی فیبر است و به چربی سالم نیز شناخته می شود.به همین خاطر اضافه کردن این ماده ی خوراکی به رژیم غذایی تان می تواند سلامت کلی شما را تا حد خیلی زیادی بالا ببرد.

حتی برخی تحقیقات نشان داده که این ماده ی خوراکی می تواند رشد سرطان را کاهش داده و به نابودی سلول های سرطانی کمک کند.

بیشتر مواقع مصرف بذر کتان برای درمان سرطان پستان زنان می تواند اثر گذار باشد.

خب! حالا که با مواد غذایی سالم و مفید برای جلوگیری از سرطان آشنا شدید ، زمان آن رسیده که این ها را به رژیم غذایی خود اضافه کند.

علاوه بر این ، مرکز زینوما ، بهترین مشاوران و پزشکان تشخیص و مشاوره ژنتیک سرطان را گرد هم آورده و کلیه ی خدمات مشاوره ژنتیک سرطان را به شما عزیزان ارائه می کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا