نجات یافتگان از راه های جلوگیری از عود سرطان می گویند!

راه های جلوگیری از عود سرطان

راه های جلوگیری از عود سرطان

هر کسی که از سرطان نجات پیدا کرده ، همواره ترس این را دارد که مبادا این بیماری مجدداً عود کند.این یک ترس مداوم است که هیچ وقت هم از بین نمی رود حتی اگر مدام به خودتان بگویید که ” همه ی سرطان را برداشته اند” یا این که به شما بگویند ” از سرطان نجات پیدا کردی” یا حتی پزشک به شما بگوید که از آن  دسته افراد خوش شانسی هستی که ریسک عود سرطان در تو کم است!

با تمام این احوالات هربار که برای معاینه و چکاپ نزد پزشک می روید ، این ترس با قدرت و هجوم بیشتری به شما حمله خواهد کرد.

راه های جلوگیری از عود سرطان
راه های جلوگیری از عود سرطان

البته در این مطلب تصمیم نداریم که شما را نگران اوضاع سلامت خود، خانواده یا دوستانتان کنیم.در حال حاضر بیش از 12 میلیون نفر در امریکا از سرطان نجات پیدا کرده اند که اگر بخواهیم نسبت بگیریم می شود : از هر 25 نفر، یک نفر!!

پس در هر مکان و جایی که بودید ، نگاهی به اطراف بیاندازید و به خود بگویید که تعدادی از آدم های اینجا قطعاً سرطان داشته اند اما اکنون این غول ترسناک را شکست داده و سالم و سلامت هستند!

چیزی که ممکن است به شما کمک کند این است که بدانید شما ضعیف و بدون قدرت نخواهید بود، می توانید کار بیشتری نسبت به نشستن یک گوشه و منتظر نتیجه ی آزمایش ماندن ، انجام دهید!

در ادامه ی این مطلب خلاصه ای از تجربیات بیماران نجات یافته از سرطان و هم چنین تحقیقات علمی پزشکان را آورده ایم. این نکات خلاصه شده ، مجموعه ای از تغییراتی است که بیماران و هم چنین پزشکان  برای زندگی شما بعد از نجات توصیه می کنند تا به این ترتیب از عود مجدد سرطان های مختلف جلوگیری کرده و کیفیت زندگی خود را بهبود دهید.

راه های جلوگیری از عود سرطان
راه های جلوگیری از عود سرطان

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان به این بیماری مبتلا بوده و اکنون به خوبی آن را شکست داده ، بهتر است این مطلب را بخوانید! این چیزی نیست که بخواهید از دستش بدهید:

میوه ، سبزیجات ، حبوبات ، مکمل های غذایی و البته ماهی بخورید

آن چه که تحقیقات می گویند : چندین تحقیق معتبری که بر روی نجات یافتگان سرطان پستان انجام شده نشان می دهد که رژیم های غذایی حاوی میوه، سبزیجات ، حبوبات، مرغ های ارگانیک، و ماهی می تواند ریسک مرگ و عود مجدد سرطان را کاهش دهد.به جای مصرف چربی زیاد، قند و محصولات پرچرب بهتر است از این مواد خوراکی سالم در رژیم غذایی تان استفاده کنید.

به اندازه ای که برایتان کافی است گوشت قرمز میل کنید

آن چه تحقیقات نشان می دهد : مصرف به اندازه ی گوشت قرمز می تواند حفاظ قدرتمندی در برابر پیشرفت سرطان، ریسک عود و هم چنین بهبود وضعیت بیماران نجات از انواع سرطان بسازد.به خصوص علاقه ی بیش از حد به گوشت قرمز و محصولات فرآوری شده از آن مثل بیکن، سوسیس، ژامبون و همبرگرهای مختل می تواند ریسک بروز سرطان روده و تعداد زیاد دیگری از سرطان های مختلف را افزایش دهد.

چه در هوای آفتابی و چه هوای بارانی ،چندین بار در هفته ورزش کنید

آن چه که تحقیقات نشان می دهد : تمرین و ورزش مداوم بعد از درمان سرطان پستان، پروستات، تخمدان، و روده ی بزرگ می تواند احتمال بروز مجدد و عود سرطان را در بیماران نجات یافته کاهش دهد

راه های جلوگیری از عود سرطان
راه های جلوگیری از عود سرطان

اگر نمی توانید ورزش های سنگین انجام دهید ، تمرینات سبک تر را انتخاب کنید ولی به هرحال ورزش کنید

آن چه که تحقیقات نشان می دهد : ورزش مداوم و سبک در طول درمان سرطان می تواند اضطراب و کوفتگی را کاهش داده و اعتماد به نفس و البته امید فرد را بیشتر کند. ورزش هم چنین قدرت و استحکام عضلات را بیشتر کرده و سلامت قلب را بهبود دهد.این گونه بدن می تواند با قدرت بیشتری درمان های سرطان را تاب آورده و کمتر به عوارض جانبی ناشی از آن ها دچار شود.

برای رسیدن به BMI (تناسب قد و وزن) تلاش کنید که وزنتان را کاهش دهید

 آن چه که تحقیقات نشان می دهد : نجات یافتگانی که وزن زیاد دارند یا چاق محسوب می شوند ریسک بیشتری برای عود مجدد سرطان نسبت به کسانی دارند که وزن سالمی داشته و لاغرند.تحقیق بر روی کسانی که با موفقیت وزن خود را کاهش داده و آن را در حالت سالم نگه داشته اند نشان داده که این دسته افراد کمتر به عود سرطان دچار می شوند

راه های جلوگیری از عود سرطان
راه های جلوگیری از عود سرطان
و اگر فکر می کنید که این فاکتورهایی که برای شما آورده ایم ، تنها نتیجه ی تحقیق یک سری متخصص بهداشت و سلامت بدن است و هیچ گونه اعتباری ندارد ، فقط در نظر بگیرید که این نتایج حاصل از بیش از 100 آزمایش و تحقیقات معتبر است و به قول معروف مو لای درزش نمی رود. پس اگر شما یا یکی از خانواده تان به این عارضه مبتلا شده اید و اکنون آن را نجات داده اید ، توصیه ی اول و آخر ما به شما این است که حتماً نکات بالا را جدی بگیرید !

مشاوره ژنتیک سرطان چه کاری می تواند برای ما انجام دهد ؟

حالا که راجع به راههای جلوگیری از عود سرطان صحبت کردیم ، می خواهیم راجع به مسئله ای صحبت کنیم که از همان ابتدا ریسک ابتلای شما را به سرطان مشخص می کند. این راهکار شگفت انگیژ مشاوره و آزمایش ژنتیک سرطان است.

مشاوره ژنتیک سرطان
مشاوره ژنتیک سرطان

همان گونه که می دانید ، خیلی از سرطان ها به دو دلیل به وجود می آیند :

عوامل محیطی و سبک زندگی ناسالم

به ارث بردن ژن جهش یافته ی سرطانی از والدین

مشاوره ژنتیک بر روی دلیل دوم تمرکز دارد و تلاش دارد ریسک ابتلا را در فرد مشخص کند. در طول این پروسه پزشکتان سابقه ی خانوادگی شما را بررسی کرده و افرادی که به سرطان مبتلا بوده اند را آنالیز می کند. سپس با استفاده از آزمایش ژنتیک درصد ریسک را تعیین می کند.

مرکز زینوما یکی از بهترین مراکز مشاوره ژنتیک سرطان در تهران می باشد که با داشتن بهترین متخصصین ژنتیک سرطان های مختلف ، تلاش دارد که خدماتی درخور را به شما عزیزان ارائه کند.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

به خاطر داشته باشید که ترس از به ارث بردن سرطان کمتر از ترس عود آن نیست.پس همین حالا اقدام جدی داشته باشید

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع

2 دیدگاه دربارهٔ «نجات یافتگان از راه های جلوگیری از عود سرطان می گویند!»

  1. به خاطر رضای خدا ژن درمانی را شروع کنید برای این بیمارها به خاطر رضای خدا به جای کربوپلاتین نانو طلا یا نانو ایبریدیوم به کار ببرید افسوس که انشتین پلانک شرودینگر زنده نیستند و گرنه راه درمان را پیدا می کردند متاسفانه دکترها پولی شدند هدف دکتریشون پول است نه درمان.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا